Hardlopen bij OSM kan op bijna elke dag van de week. Jouw lidmaatschap geeft de mogelijkheid om van al het aanbod gebruik te maken. Op de diverse avonden en de zaterdagmorgen bestaat er de mogelijkheid om door middel van hardlopen aan je conditie te werken of je voor te bereiden op een wedstrijd. Op zaterdag wordt de looptraining aangevuld met training in de fitnessruimte.

Alle trainers hebben een divers programma waarbij er met regelmaat buiten de baan getraind wordt. Naast deze trainingen vind je als lid van OSM snel aansluiting bij degenen die naast deze trainingen veelvuldig duurloopjes in de omgeving maken.

Onze leden doen met regelmaat mee aan trim- of wedstrijdlopen zoals bijvoorbeeld de VIB-loop, Dam tot Dam, de Halve van de Haar of Linschoten. Na de training wordt nog even nagepraat in ons clubhuis onder het genot van een kopje thee. De afgelopen jaren zijn er met regelmaat loopjes in het buitenland georganiseerd zoals de halve marathon van Praag en Lissabon. 

Lijkt dit jou ook wel wat? Kom een keer langs op een training en doe mee! Voor de juiste dagen en tijden zie hieronder.
Let op: Alle trainingen beginnen op ’t Zwanenest in Maarssenbroek, behalve de training op woensdag, die is in Loenen.

Hardloopgroepen

Dit is een groep hardlopers die iedere maandag van 19.30 – 21.00 uur traint. Het doel is het bevorderen van de conditie en algehele fitheid, maar wel in een gezellige sfeer. In de groep lopen zowel dames als heren van diverse leeftijden. Het sociale aspect is een belangrijk onderdeel van deze groep: samen uit samen thuis!

Trainingsplan: 
Als basis voor de trainingen dient een jaarplan met daarin een aantal prestatielopen waar gezamenlijk aan kan worden deelgenomen. Samen met de trainer van de donderdagavondgroep wordt er 2-maandelijks een trainingsprogramma opgesteld dat gebaseerd is op 3 trainingen per week. De trainingen van de maandag en donderdagavond sluiten daarom goed op elkaar aan en veel groepsleden trainen ook op de donderdag mee. Heb je behoefte aan een individueel schema? De trainer kan een persoonlijk schema voor je opstellen.

De Trainingen:
In de trainingen wordt gewerkt aan looptechniek, kracht en coördinatie. De gemiddelde afstand per trainingsavond varieert van 5 – 10 km. Afwisselend in de vorm van een interval, duurloop, heuvel of circuittraining. In de zomermaanden lopen we op de maandagavond leuke routes door de bossen in de omgeving van Maarssen en in de wintermaanden wordt op de 2e maandag van de maand buiten de baan getraind en lopen we routes in de wijken van Maarssenbroek. De andere maandag maken we gebruik van de (verlichte) baan op het Zwanenest.

Vrijblijvende trainigen:
Dus heb je enige loopervaring en zin om dit voort te zetten of uit te breiden binnen een gezellige en sportieve groep, ervaar dan vrijblijvend enkele trainingen op de maandagavond. Je bent van harte welkom!

Trainer Carlina Verspuij

U bent welkom op de dinsdagochtendgroep. Het is een gezellige damesgroep, maar inmiddels zijn er ook een paar heren bij gekomen. We trainen van 9.00–10.30 uur en daarna is er nog gelegenheid voor een kopje thee. De training bestaat uit een warming-up en een kern die iedere week anders is. Ik geef al meer dan twintig jaar training aan deze groep. Heeft u tijd en zin , kom eens mee lopen. U bent van harte welkom.

Trainer Joke Kroes

De dinsdagavondgroep bestaat uit lopers en loopsters in de leeftijdscategorie tussen de 25 en 65 jaar. Dit is een groep die meedoet aan trim-en wedstrijdlopen in binnen en buitenland op de afstanden van 5 kilometer tot en met de hele marathon. Er wordt daarom vrij fanatiek getraind. Gemiddeld legt men op de trainingsavond tussen de 8 en 12 kilometer af in anderhalf uur tijd. Op de dinsdagavond wordt er aan intervaltraining gedaan deze vindt plaats op onze atletiekbaan. Een keer per maand wordt er aan heuveltraining gedaan buiten de baan. Voor de overige dagen krijgt men een trainingschema mee. Men kan dan kiezen of men naast de dinsdag ook nog op een andere avond wilt trainen.

In de periode juni tot en met augustus wordt er buiten de baan getraind in bossen op en rond de Utrechtse heuvelrug.

De training begint om 20.00 uur en eindigt om 21.30 uur.

Trainingsschema’s:

Trainer Cees van Doorn
 
 

Startplaats is de sportzaal op de Keizer Ottolaan 15 in Loenen.

We doen op de woensdag met name loopscholing en tempotraining met interval. Uiteraard ook een warming up en cooling down waarin de spieren goed opgerekt worden. We doen geen lange afstand omdat de lopers die zelf doen. We trainen in en rondom het dorp. Het trainingsprogramma is zowel voor de beginnende als de gevorderde loper geschikt zodat iedereen aan zijn trekken komt. Gezelligheid is er ook! Daarnaast nemen we ook af en toe deel aan een loopevent in de regio.
Na afloop gaan we nog even thee drinken.

Trainer Karin Hubert

Op deze avond houden wij ons bezig met looptraining, buikspieroefeningen en hardlopen. Door de buikspieroefeningen lopen we op deze avond tussen de 4 en 7 kilometer.

De afstanden maken we afwisselend in de vorm van een interval, duurloop, heuvel of circuittraining. In de zomermaanden lopen we geregeld op de donderdagavond leuke routes in de omgeving van Maarssen en in de wintermaanden wordt op een donderdag in de maand buiten de baan een heuveltraining gedaan. De andere donderdagen maken we gebruik van de (verlichte) baan op het Zwanenest.

Als basis voor de trainingen dient een jaarplan met daarin een aantal prestatielopen waar gezamenlijk aan kan worden deelgenomen. Bijvoorbeeld de VIB loop. Samen met de trainer van de maandagavond- en zaterdagochtendgroep wordt er 2-maandelijks een trainingsprogramma opgesteld dat gebaseerd is op 3 trainingen per week. De trainingen van de maandag-, donderdagavond en zaterdagochtend sluiten daarom goed op elkaar aan en veel groepsleden trainen ook op de andere dagen mee. Heb je behoefte aan een individueel schema ? De trainer kan een persoonlijk schema voor je opstellen.

Wil je iets aan je conditie en buikspieren doen in een gezellige sfeer dan nodigen wij je van harte uit om eens een training met ons mee te doen.

Trainer Monique van Viegen

De zaterdaggroep I in beeld.

Waarom zou je op zaterdagochtend komen trainen ?

  1. Dan heb je de sport in het weekend maar vast gehad.
  2. Boodschappen doen op zaterdagochtend… daar wordt niemand vrolijk van.
  3. Een afwisselend programma met fitness, loopscholing en duurloop.
  4. Een ambitieuze, fanatieke en zeer gezellige groep.

Concreet

De training duurt van 9.00 tot 11.00 uur. Na het inlopen op de baan volgt er een gezamelijk oefenprogramma binnen gericht op het verstevigen van het spierkorset. Rond 10.00 uur begint het programma buiten met loopscholing en afwisselend intervaltraining en duurlooptraining. Regelmatig wordt er buiten de baan getraind. De training is toegangkelijk voor zowel beginners als gevorderden en wordt om 11.00 uur afgesloten met thee.

Groep

De groep is zeer verschillend zowel qua leeftijd als loopvermogen. Van ?? tot halverwege de 60 vanaf een rondje op de baan tot het trainen voor een marathon. Van serieuze prestaties en trainingsschema’s tot weekendjes weg met een hoop plezier en een wedstrijdloop. En allemaal hebben we het ervaren: onze trainer haalt het beste in ons naar boven!  Dus wat je doel ook moge zijn: de zaterdaggroep is een goed begin voor het opvijzelen van de algehele conditie en voldoet aan alle sportdoelen die je jezelf stelt en meer! Door de persoonlijke aandacht is het mogelijk om, eventueel in combinatie met andere trainingsavonden een ideaal schema op te stellen op jouw eigen sportdoelen. Maar gewoon een gezellige training bijwonen en sportief het weekend beginnen behoort zeker ook tot de mogelijkheden.

En nu?

Nieuwsgierig en zin in hardlopen? Kom dan vrijblijvend een paar zaterdagen met ons meedoen. Voor meer informatie kun je bellen met 0346-568024

Trainer Arjo Meijrink

De groep is geschikt voor de beginnende hardloper. De meeste lopers van deze groep trainen voor afstanden tot de 10 kilometer. Maar uiteindelijk zullen er ook mensen voor de halve marathon gaan. Echter iedere beginner kan meedoen op zijn eigen tempo! Je hoeft nooit bang te zijn dat je anderen ophoudt of lastig bent voor de trainer.

We zijn een gemengde groep met zowel dames en heren. De jongste is 15 en de oudste al in de zestig. Dus je voelt je al snel thuis in de groep. Er wordt serieus getraind, maar ook de gezelligheid is belangrijk. Na afloop van de training drinken we gezamenlijk een kopje thee.

Samen met de trainsters van de maandaggroep en donderdaggroep wordt er om de 2 maanden een schema vastgesteld. We proberen daarbij de trainingen gestructureerd op te bouwen, maar wel zo gevarieerd mogelijk te houden. De trainingen van de maandag, donderdag en zaterdag II zijn op elkaar afgestemd. Je kunt dus zonder probleem op al die dagen lopen. (Kijk uit! De kans bestaat dat je zo enthousiast wordt dat je ook op zondagmorgen gaat lopen met een aantal anderen die dat al doen!).

We trainen iedere zaterdagmorgen van 9.00 – 11.00 uur op de atletiekbaan. We beginnen met een uur buitentraining gevolgd door een uur fitness, waarbij we vooral op de core-stability trainen. We trainen ook regelmatig in het park en op de nieuwe brug voor de afwisseling en om heuveltraining te simuleren. In de zomer willen we ook nog wel eens uitstapjes maken om op andere mooie plekken in de natuur te lopen.

Heb je zin om een keer mee te trainen, kom gewoon een keer langs en vergeet niet je schoenen mee te nemen.

Trainer René Stokman 

Marc Romijn Jan Betten
Marc
Romijn
Jan
Betten
Judith
Blankstein

Start to run

Trainers Joke en Anita

Voor beginnende lopers is er de Start to Run clinic. Je kunt haast niet beter beginnen met hardlopen dan met deze clinic. Je gaat namelijk werken aan je conditie, je energie en je gezondheid. Laat je helpen met die eerste stap met Start to Run! Maar liefst 92% van de deelnemers slaagt bij ons en eerdere deelnemers beoordelen onze cursus met een 8,4 gemiddeld.

De Start to Run clinic bestaat uit een programma van 7 weken. Tijdens deze 7 weken gaan professionele trainers jou coachen, zodat je uiteindelijk 25 minuten aaneengesloten kunt hardlopen. Wil jij ook mee doen? Profiteer daarbij van de Vriendendeal: meld je samen met je hardloopmaatje aan en ontvang beide €7,50 korting op deelname. Samen lukt het!

De trainingen zijn op zaterdagochtend van 09:30 tot 11:00 uur. Voor data en meer informatie kun je contact opnemen met Anita Geijtenbeek (06-20166938), de Atletiekunie (026-48348044 / yakultstarttorun@atletiekunie.nl) of kijk op yakultstarttorun.nl

VIB lopen

Elke laatste zondag van de maand gedurende het winterseizoen organiseert OSM’75 Atletiek & Recreatiesport de Vechtstreek In Beweging trimlopen (VIB lopen) met tussen de 300 en 400 deelnemers gemiddeld. Deze serie lopen is geschikt voor zowel de recreatieve loper als de echte wedstrijdloper. Ook lopen er hazen mee welke per km op een vast tempo lopen. Als afsluitende loop is er de MaarssenRun die behalve een trimloop ook een wedstrijdloop kent. Kijk voor data en meer informatie op  www.viblopen.nl

Trainingschema’s

Sluit Menu